zondag 30 maart 2008

Riders on the storm

Het gaat goed met mij, en ik kan ook alweer fietsen. Wel lekker, zo’n paar weken rustig thuis. De afgelopen weken heb ik mij helemaal niet verveeld, maar me beziggehouden met geschiedschrijving. Ik was vroeger fan van Radio Veronica, in de periode 1970 t/m 1972, en uit die tijd heb ik nog bandopnamen en “radiodagboeken”. Het terugluisteren van de oude radio-uitzendingen en het uitwerken van mijn dagboekaantekeningen brengen mij terug in die periode, en geven mij het gevoel alsof alles dat ooit is uitgezonden er nog steeds is, nog steeds rondzweeft in de ether, en voor altijd blijft bestaan. Terwijl wat ik doe (en al het werk dat verricht is en wordt aan de website www.norderney.nl) juist een bewijs is van het tegendeel: als er geen opnamen waren gemaakt, als er geen materiaal en teksten uit die tijd bewaard waren gebleven, dan zou dat allemaal verloren zijn gegaan. Het is in ieder geval een leuke hobby, en aangezien het nogal slecht weer is geweest (zodat ik maar heb afgezien van mijn wandelplannen) vond ik het heerlijk om mij hiermee bezig te houden. Maar ik ben er nog lang niet mee klaar, terwijl ik inmiddels zodanig hersteld ben dat ik wel weer gauw aan het werk zal gaan.

Geen opmerkingen: